Wednesday, February 17, 2010

8th Post


Dayanne kata nak on pukul 1 pm, so aku pon on lah jugak. Cadang nak decide sama sama nak apply tak for satu college medic ni, turns out yang dayanne cakap tempat tuu swasta, so aku pon decide bende ni as last choice lah. Masa tengah tengok tengok website uni yang offer medic nye course, tibe tibe aku teringat lak yang aku tak buat lagi semakan untuk matriks.

Aku tanya ah dayanne, ape first choice college matriks dia, dia cakap :

1 - Pulau Pinang
2 - Johor
3 - Labuan

Aku fikir fikir, gila jauh doh from rumah aku. Aku ni dah lah anak mak, kene duduk dekat dekat ngan rumah, johor ngan penang tuu aku boleh tahan lah, tapi labuan? HAHA. Suddenly dayanne pon cakap : Weh aina, aku dah tukar, first penang, second perak, third kedah.

Aku dah pening kepala dah. Nak sama ke tak ngan dayanne. Aku memang tahu, kemungkinan besar aku dapat sama ngan dia and kemungkinan besar jugak aku tak dapat sama ngan dia. Tapi kiteorang memang dah plan nak sama belajar since form 4 lagi tuu. Huaa ;(

So the problem is sekarang ni ialah ; Aku sendiri tak tahu nak masuk matriks mane? Banyak sangat persoalan dalam kepala otak aku ni. Matriks mana yang bagos? Penang tu bagos ke tak? Kedah?

Aku tanya kakak kesayangan aku, mana yang okey, and dia pon cakap tak tahu, but dia jugak cakap begini :

" Pahang baru punya.. Perak tak payah.. Penang tepi highway..
Gopeng hulu sangat "

" Kedah tu hulu sangat sampai nak ke sempadan siam "

" Negeri Sembilan tak de ke? Penang jauh sangat "

Part kedah tu aku tergelak sikit. Aku pon tak tau nape aku gelak. Bongok. Haih, mane satuu? mane satuu? Agak sedih lah kalau tak dapat sama belajar dengan dayanne :(

TakKira,Nakbelajarngandayannejugak! :
AinaaSabarudin

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home